Måndag

Imorgon är det alltså skolavslutning. SHIIIT! Tänk när man gick i ettan, det är ju inte så länge sen, men ändå var man så liten. Efter sommarn börjar man nian då, gud, ett år kvar på den här skolan. :O Det är ju asläskigt. Hur många timmar ur ens liv har man inte spenderat i den skolan liksom, typ alla! Sen ba, helt plötsligt bara, hejdå med er! vi kommer troligtvis aldrig ses igen, ha ett bra liv! Det är ju sorgligt, och hur många klasskompisar kommer man aldrig se mer liksom, förutom på återträffen om 20 år. haha. Sen så börjar man gymnasiet, i en helt nu skola, måste börja om med allt, vänner, lärare, lärandet, yada yada yada, Bra eller dåligt ? döm själv. Så går man på gymnasiet i fyra år. förhoppningsvis lite roligare en högstadiet. sen tar man studenten, söker in på högskolan, och sen? Kille, barn ? Tänk om man visste. Ett helt liv har man framför sig och man har inte en susning om vad det kommer innehålla, det är helt upp till en själv.  När man ser på det på det viset så känns det som att alla dörrar är öppna och all småskit inte betyder någonting, Vrf tänker man inte alltid så? Hur många gånger går man inte om dagen och är småirriterad för att allt man håller i går sönder och för att man måste gå upp tidigt eller att håret inte sitter som det ska? eller alla invanda rutiner man har tex jag på morgonen: klockan ringer 20 i sju jag snoozar tills tio över sju, äter min macka med ost, klär på mig mm. och så går jag till skolan tio i åtta.likadant varje dag, jag vet precis att ätit klart min macka 7.35, och stressar sen med resten av schemat, men det finns ingen tanke att äta frukosten lite tidigare eller klä på mig innan frukosten, det ska vara lika dant varje dag. (Nu är det ju inte så när det nästan är sommarlov men annars...)  ähm.. nu spåra jag helt ur, kommer inte riktigt ihåg vad min poäng var men men :D

Ät gott så lever du längre! typ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0