så det kan gå

igår, eller idag, var jag ute med becc på en liten nightwalk och jag undrar om inte rebecca hade tagit för många huvudvärkstabletter, sovit för lite eller något. för vår konservation var ytterst... konstig.

R: har jag berättat för dig om tuggummit som försvann?

I: ...näe, den har jag nog inte hört förut...

R: jo det var så här... jag hade köpt ett paket extra med citronsmak, du vet de är ´avlånga och smala och inte runda och tjocka och sen så har ...*fortsättning med beskrivning av hur tuggumina såg ut*

I: ja jo juste, jag tror jag vet vilka det är

R: aa, bra. jag satt iaf och tuggade på ett sånt i skolan. Jag hade kanske haft det två timmar, ja eller mer, eller mindre, men på ett ungefär. och du vet tillslut så delar ju sig tuggummit och sen fortsätter man tugga och så blir det hårt.

I: ah precis.. . .

R: jag fortsatte tugga ändå, och helt plötsligt så försvann tuggummit. jag hade tuggat på det för länge.

I: ojdå. du kanske delade upp det i atomer

R: näe så är inte fallet, det var ngnting kvar ändå.. typ tuggummi i flytande form. tänk dig att du suger på en isbit, och när du sugit länge så är det inte isbiten kvar utan något annat..

I: vatten?

R: PRECIS!! det var så som hände för mig, fast det var inte vatten. det var någonting annat , och det smakade som fan, jag kunde knappt koncentrera mig på yogan  ..(?)..

I: heeh, skumt asså.

R: ja, och jag har funderat , vi borde återanvända tuggummina, genom att frysa in det som blir kvar av dom i frysen och sen använda dem som glass...

I: aha, vilken affärsidée. men ett tuggummi kan inte bli mkt glass?

R: nä precis. men det har jag tänkt ut redan. vi får vara flera som tuggar.

I: det blir ett jäkligt av tuggande, men hahah sure 

----
Det var skumt, detta samtal, och Rebecca gjorde aldrig en min på att hon skojade med mig. haha samtidigt var det kallt så hon höll för öronen med sina vantar, så hon typ skrek allt hon sa. haha, det var kul att lyssna iaf. ;)

update: söker man på extra tuggummi på google kommer man till ett forum där ngn undrat "vad händer med tuggummit när man tuggat på det i ungefär två timmar" , haha undra om det är becci som varit i farten med sin fråga ;)

Kommentarer
Postat av: Benji

Hejsan Snillen spekulerar! :D



Gott nytt år och grattis i efterskott! :P

2010-01-06 @ 21:49:12
URL: http://benjifoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0