4 januari

att jag alltid ska vänja sig så lätt vid lov, det behver bara gå en dag, och jag har vänt allt upp och ner och bakofram. Det är iof en vecka kvar av mitt lov, men jag borde komma lite tillbaka till verkligheten. Att vara ledig jämt har faktiskt inte bara fördelar. Men iaf... när det här lovet tar slut menas det att det bara är FEM månader och en dag kvar i årskurs ett på gymnasiet. det braiga är att de här fem månaderna och en dagen inkluderar ungefär 20 helger = 40 dagar,sportlov, påsklov, studiedagar, massa röda dagar, friluftsdagar etc etc......
Vilket kommer göra det lättare att hålla ut till SOOOMMMAAARRRLLOOOVVEEETTT!

och jag måste säga att sommarlov och jullov skiljer sig åt, jullovet, det ägnas inomhus, i en väntan (och inte väntan på att jesus ska födas) på att skolan ska börja igen, en press för att man VET allt man måste göra när man kommer tillbaka. sommarlovet där emot, är bara en känsla av frihet, att skolan börjar efter det märks inte för det är typ en hel eviiiighet tills den gör det. sommarlov är ju liksom egentligen inget lov, utan ett mellanrum mellan årskurser... ey whatever , vem är jag argumenterar emot. alla tkr väl likadant !! :O

 

se yaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0